Krypta po drodze do Skulldust
Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator
Krypta po drodze do Skulldust
Witam, po drodze natknąłem sie na ciekawą kryptę ( nie chodzi tu o ta blisko mantaru tylko bardziej na polnoc, za skrętem do Torfówki). Wchodząc do niej mamy mozliwość po wykonaniu odpowiednich czynnosci otworzyc zejscie na niższy poziom.
Poziom ten wygląda tak :
Komnata 0 = (277,293,12) w krypta.are
Wyjścia: up
Stoisz w wysokiej na jakieś 5 metrów komnacie. Podłoga jest wyłożona płytami,
które tworzą kwadrat o ośmiopłytowym boku. Ściany zaś są pokryte ciągami
sekwencji liter i cyfr - zupełnie niezrozumiałymi. Na jednej ścianie
wisi tabliczka, zaś pod nią jest napis.
po spojrzeniu na tabliczke:
|
-SDFEAJR
EWZADFE
ZVNZZCL
SZPZEKR
TEVTHFH
Poziom ten wygląda tak :
Komnata 0 = (277,293,12) w krypta.are
Wyjścia: up
Stoisz w wysokiej na jakieś 5 metrów komnacie. Podłoga jest wyłożona płytami,
które tworzą kwadrat o ośmiopłytowym boku. Ściany zaś są pokryte ciągami
sekwencji liter i cyfr - zupełnie niezrozumiałymi. Na jednej ścianie
wisi tabliczka, zaś pod nią jest napis.
po spojrzeniu na tabliczke:
|
-SDFEAJR
EWZADFE
ZVNZZCL
SZPZEKR
TEVTHFH
Re: Krypta po drodze do Skulldust
po spojrzeniu na napis po tabliczka:
C1:B3
Ktoś moze rozwiązał tą zagadke?, a może więcej nic już tu nie ma?
C1:B3
Ktoś moze rozwiązał tą zagadke?, a może więcej nic już tu nie ma?
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Ruch konia szachowego to chyba oczywista podpowiedź. Gorzej, że nie wiem jaka komenda daje jakikolwiek efekt. Rozgryzam dalej!
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Czy ta krypta to jedna lokacja ? Bo jesli nie to moze trzeba stanac wlasnie na C1:B3 ? :/Nwm bo naprawiam gre po aktualizacji
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Tak, to jest jedna lokacja, poza tym C1:B3 to jest ruch. Dalej brak rozwiązania
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Tak mnie natchnęło...
viewtopic.php?f=7&t=1378
otwórz/ wejdź -> komendy, które można użyć stojąc w jednej lokalizacji
(chętnie zlokalizuję tę kryptę, jak tylko wrócę do domu )
viewtopic.php?f=7&t=1378
otwórz/ wejdź -> komendy, które można użyć stojąc w jednej lokalizacji
(chętnie zlokalizuję tę kryptę, jak tylko wrócę do domu )
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Udało mi się Wejść do krypty i wejść do komnaty nr 1 (czyli następnej).
Powiem, że próbowałem wielu sposobów, żeby rozkodować wiadomość od weq, i się udało
Podpowiedź: kreski mają znaczenie
Powiem, że próbowałem wielu sposobów, żeby rozkodować wiadomość od weq, i się udało
Podpowiedź: kreski mają znaczenie
Re: Krypta po drodze do Skulldust
haha ja sie ciesze z tego ze udalo mi sie do Komnaty 0 xD hmm dzieki za podpowiedz
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Nie wiem, czy mogę podać kolejny problem: co zrobić w komnacie nr 1?
Jest tabliczka, a tam... dużo znaków
Próbowałem czytać o różnych metodach deszyfracji, ale nijak się nie znam na tego typu narzędziach. Ale chyba Weq nie chciał aż tak trudnego zadania?
Jest tabliczka, a tam... dużo znaków
Próbowałem czytać o różnych metodach deszyfracji, ale nijak się nie znam na tego typu narzędziach. Ale chyba Weq nie chciał aż tak trudnego zadania?
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Podaj, nie spojluj tylko pierwszej odpowiedzi, bo jeszcze się nie poddałem.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Kod: Zaznacz cały
THECZZSEJNDTAISEPHSE.
SRGHUKNESTWHUYOOZXCSE
KLOPMNYFEHEWOTYPSMVUT
KPFMWTUXMGITLWMXIMEUX
YXDEMNGUEPDLKUTJGOWIS
ZKAPWKJGYENCUFMHEYDHR
KOCEXGRNFEOJEKALEKNKO
A metod szyfracji z użyciem kwadratu jest zbyt wiele ...
No i zapewne użyty znowu był jakiś trik z szachów
Re: Krypta po drodze do Skulldust
OK, dobra potrzebuję kolejnej wskazówki do pierwszej zagadki. Te kreski próbowałem odczytywać jako:
- wykreślenie linijek
- kierunek odczytywania tekstu
- odsunięcie tablicy od układu współrzędnych (translacja o wektor)
- wskazanie początku układu współrzędnych
natomiast C1:B3 próbowałem połączyć z układem współrzędnych w/w tablicy i ruchem konika szachowego. Dodatkowo starałem się łączyć to wszystko z szyfrem Playfaire'a oraz Cezara (napisałem programik w JavaScript do sprawdzania szyfru Cezara dla dowolnych przesunięć)
Jakieś dalsze wskazówki? Poproszę na PW, żeby nie psuć innym zabawy.
EDIT: No i próbowałem obracać układem współrzędnych na lewo, prawo, do góry nogami i lustrzane odbicie.
- wykreślenie linijek
- kierunek odczytywania tekstu
- odsunięcie tablicy od układu współrzędnych (translacja o wektor)
- wskazanie początku układu współrzędnych
natomiast C1:B3 próbowałem połączyć z układem współrzędnych w/w tablicy i ruchem konika szachowego. Dodatkowo starałem się łączyć to wszystko z szyfrem Playfaire'a oraz Cezara (napisałem programik w JavaScript do sprawdzania szyfru Cezara dla dowolnych przesunięć)
Kod: Zaznacz cały
Object.prototype.getKeyByValue = function( value ) {
for( var prop in this ) {
if( this.hasOwnProperty( prop ) ) {
if( this[ prop ] === value )
return prop;
}
}
}
cezar = function(encr,shift) {
var pattern = {1:"A", 2:"B", 3:"C",4:"D",5:"E",6:"F",7:"G",8:"H",9:"I",10:"J",11:"K",12:"L",13:"M",14:"N",15:"O",16:"P",17:"Q",18:"R",19:"S",20:"T",21:"U",22:"V",23:"W",24:"X",25:"Y",26:"Z"}
encr = encr.toUpperCase();
var encrArr = encr.split("");
var decr=[];
for (i=0;i<encrArr.length;++i) {
var preLoop = parseInt(pattern.getKeyByValue(encrArr[i]))+shift;
if (preLoop>26) {
preLoop=preLoop-26;
}
result = pattern[preLoop];
decr.push(result);
}
return decr.join("");
}
checkItAll = function(encr) {
for (j=0;j<=25;++j) {
console.log(cezar(encr,j));
}
return"";
}
EDIT: No i próbowałem obracać układem współrzędnych na lewo, prawo, do góry nogami i lustrzane odbicie.
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Protestuję! Chcę mieć te podpowiedź/rozwiązanie na forum. Ukryj ją (np. użyj koloru #e1ebf2), żeby "nie psuć reszcie zabawy", ale nie wysyłaj jej tylko na PW.shanner pisze:Jakieś dalsze wskazówki? Poproszę na PW, żeby nie psuć innym zabawy.
Ludzie mają jakąś obsesje na punkcie spoilerów... https://youtu.be/UFn0Vi8Kkhk
-
- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 09, 2016 22:12
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Cały czas się zastanawiam, jak wam to napisać, żeby rzeczywiście nie robić wielkich spoilerów. Dlatego zrobię krótkie podsumowanie Krypty 0:
Tabliczka głosi:
Napis głosi:
1. Słusznie shanner zauważył, że C1:B3 to ruch skoczka/konia szachowego (http://otchlan.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1421#p9415)
2. Kreski na tabliczce mają znaczenie (czyli nie są bez powodu)
No i jakieś podpowiedzi, ale nie psujące zbytnio zabawy (moja prywatna opinia!)
3. Poszukujemy tekstu (słowo? zdanie? fraza?) i jest to w JĘZYKU POLSKIM
4. Tekst jest tekstem jawnym, czyli nie trzeba stosować żadnych cezarów ani innych deszyfratorów
5. Jak już znajdziesz i zrozumiesz to hasło, to zalecam użycia (dla przypomnienia) pomocy w grze:
Wprawdzie to nie powinno być nic nowego, ale dla mnie było zaskoczeniem
6.
A jeśli nadal nie uprościłeś odpowiednio myślenia, to teraz czas na największy spoiler, który odradzam wszystkim, ale może dla niektórych być bardziej pomocny. Zadam pytanie: skoro chcesz użyć konia szachowego, to gdzie go ustawisz? Trzeba wybrać punkt początkowy. Wybierz właściwy (masz zaledwie 49 możliwości), a rozwiązanie da się znaleźć "logicznie" (odrzucajac przypadki mało prawdopodobne)
Tabliczka głosi:
Kod: Zaznacz cały
|
-SDFEAJR
EWZADFE
ZVNZZCL
SZPZEKR
TEVTHFH
Kod: Zaznacz cały
C1:B3
2. Kreski na tabliczce mają znaczenie (czyli nie są bez powodu)
No i jakieś podpowiedzi, ale nie psujące zbytnio zabawy (moja prywatna opinia!)
3. Poszukujemy tekstu (słowo? zdanie? fraza?) i jest to w JĘZYKU POLSKIM
4. Tekst jest tekstem jawnym, czyli nie trzeba stosować żadnych cezarów ani innych deszyfratorów
5. Jak już znajdziesz i zrozumiesz to hasło, to zalecam użycia (dla przypomnienia) pomocy w grze:
Kod: Zaznacz cały
pomoc pchnij
pomoc zagadaj
6.
A jeśli nadal nie uprościłeś odpowiednio myślenia, to teraz czas na największy spoiler, który odradzam wszystkim, ale może dla niektórych być bardziej pomocny. Zadam pytanie: skoro chcesz użyć konia szachowego, to gdzie go ustawisz? Trzeba wybrać punkt początkowy. Wybierz właściwy (masz zaledwie 49 możliwości), a rozwiązanie da się znaleźć "logicznie" (odrzucajac przypadki mało prawdopodobne)
Re: Krypta po drodze do Skulldust
Dzieki, rozwiązałem! Czasem poddawanie się po sprawdzeniu n-razy danej metody nie jest dobrym pomysłem (tak, już stosowałem tą metodę kilka razy, ale nic mi nie wychodziło, bo można do niej różnie podejść)