Programowanie
Moderatorzy: beluosus, dEmoraliZator
Programowanie
Witam,
Czy moge wiedziec w jakim jezyku zostala napisana "Otchłań"?
Czy moge wiedziec w jakim jezyku zostala napisana "Otchłań"?
Re: Programowanie
W Pascalu, dokładniej w Turbo Pascalu na początku, obecnie we Free Pascalu.
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż
Re: Programowanie
Dzieki za szybka odpowiedz
A ile jest lacznie lokalizacji?
A ile jest lacznie lokalizacji?
Re: Programowanie
Z odkrytych map można szacować ok 6000.
Re: Programowanie
Szacunek grubo błędny, na szczęście na korzyść Otchłani ;)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
-
- Posty: 199
- Rejestracja: czw mar 01, 2012 22:08
Re: Programowanie
Na samym "poziomie terenu" (13) doliczyłem się na swojej mapie ponad 5500 odkrytych lokacji, a pewnie i tak zostało jeszcze coś do odkrycia. Do tego Labirynt za Dominion to kolejne 400 lokacji, Czerwona pustynia również ma podobną wielkość, nie wspominając o innych krainkach na pozostałych poziomach mapy...
Jest co zwiedzać
Jest co zwiedzać
Re: Programowanie
No dobra, mogłem niedoszacować. Mam dopiero 45 poziom.
Re: Programowanie
A napisanie Otchłańi zajęlo 16 lat dlatego, ze jest to bardzo duza gra i sporo czasu to zajelo czy raz Ci sie chcialo a raz nie?
Re: Programowanie
To drugie. Choć nie sprowadzałbym tego tylko do "chciało - nie chciało" :)
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
Re: Programowanie
A Otchlan bedzie kiedys open-source?
-
- Posty: 131
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 16:45
Re: Programowanie
Obawiam się, że nie... co ma więcej wad (dostępność jedynie na kilka platform/architektur, brak gwarancji obsługi przyszłego sprzętu, powolny rozwój - ograniczony czasem, energią i chęciami Weq'a, i długo żyjące bugi) niż zalet (niezależność i pełna swoboda twórcy).
Gdyby była, mielibyśmy teraz wersję co najmniej 3 . Albo kilka forków... jak to się dzieje z projektami, gdzie różnice zdań prowadzą do tego, że ktoś skopiuje kod i zacznie na jego bazie tworzyć coś, co wyewoluuje w zupełnie innym kierunku.
Jestem za open source - ale Weq powinien zostać BDFL ("Benevolent Dictator for Life" - "dobroczynny dyktator po życia kres"), czyli osobą niepodzielnie rządzącą projektem, mającą we wszystkich sprawach ostatnie słowo, tak jak Linus Torvalds w przypadku jądra linuksowego, albo Guido van Rossum w przypadku Pythona. Tak połączymy wolność oprogramowania z suwerennością twórcy .
Gdyby była, mielibyśmy teraz wersję co najmniej 3 . Albo kilka forków... jak to się dzieje z projektami, gdzie różnice zdań prowadzą do tego, że ktoś skopiuje kod i zacznie na jego bazie tworzyć coś, co wyewoluuje w zupełnie innym kierunku.
Jestem za open source - ale Weq powinien zostać BDFL ("Benevolent Dictator for Life" - "dobroczynny dyktator po życia kres"), czyli osobą niepodzielnie rządzącą projektem, mającą we wszystkich sprawach ostatnie słowo, tak jak Linus Torvalds w przypadku jądra linuksowego, albo Guido van Rossum w przypadku Pythona. Tak połączymy wolność oprogramowania z suwerennością twórcy .
Re: Programowanie
Masz racje...
Chodzi mi o to ze pisze gre tekstowa RPG w c++ (tylko zeby sprawdzic swoje umiejetnosci xd), gre podobna do Otchlani i teraz pytanie do Weqa - mistrza programowania. Zastanawia mnie czy przechodzenie z lokacji do lokacji mozna zrobic funkcjami? W sensie, ze if(wybor=="lewo") las()
A jak nie to jak inaczej mozna to zrobic prosciej, zeby gra nie miala 100 000 linijek, przy czym bylo by 100 lokacji
Chodzi mi o to ze pisze gre tekstowa RPG w c++ (tylko zeby sprawdzic swoje umiejetnosci xd), gre podobna do Otchlani i teraz pytanie do Weqa - mistrza programowania. Zastanawia mnie czy przechodzenie z lokacji do lokacji mozna zrobic funkcjami? W sensie, ze if(wybor=="lewo") las()
A jak nie to jak inaczej mozna to zrobic prosciej, zeby gra nie miala 100 000 linijek, przy czym bylo by 100 lokacji
Re: Programowanie
Jeżeli w dzisiejszych czasach zabierać się za pisanie takiej gry, to jedynie:
- nauczyć się dobrze zasad programomania zorientowanego-obiektowo
- nauczyć się wzorców projektowych i ich zastosowania
- nauczyć się tworzenia dobrych testów jednostkowych
- postawić infrastrukturę ciągłej integracji: hudson/jenkins, svn/git, testy automatyczne, budowanie wydań, sonar
- wybrać sensowny, mocno typowany język, który ma szereg przydatnych, darmowych bibliotek, tj. Java lub Python
- albo pójść o krok dalej i opanować programowanie funkcyjne i gdzie się da korzystać ze Scali lub wyrażeń Lambda
- nauczyć się dobrze zasad programomania zorientowanego-obiektowo
- nauczyć się wzorców projektowych i ich zastosowania
- nauczyć się tworzenia dobrych testów jednostkowych
- postawić infrastrukturę ciągłej integracji: hudson/jenkins, svn/git, testy automatyczne, budowanie wydań, sonar
- wybrać sensowny, mocno typowany język, który ma szereg przydatnych, darmowych bibliotek, tj. Java lub Python
- albo pójść o krok dalej i opanować programowanie funkcyjne i gdzie się da korzystać ze Scali lub wyrażeń Lambda
Re: Programowanie
Zamieniłbym "jedynie" na "można", ewentualnie "warto" (ale i tu bym dyskutował).
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.
@Armer
W O. lokacje mają wspołrzędne. Przejsćie east czy north to tylko zmiana aktualn ej współrzednej gracza. Następuje wydanie polekcenie "east", współrzędna x jest zwiększana o 1 i gra ładuje lokację z lpiku o współrzednych (nowe x, stare y). I tak w kółko.
Bo tak to napisałeś, że w efekcie by napisać tekstówkę, trzeba ryć dobry rok.
@Armer
W O. lokacje mają wspołrzędne. Przejsćie east czy north to tylko zmiana aktualn ej współrzednej gracza. Następuje wydanie polekcenie "east", współrzędna x jest zwiększana o 1 i gra ładuje lokację z lpiku o współrzednych (nowe x, stare y). I tak w kółko.
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
Re: Programowanie
A jak w danej lokacji umieszczasz quest?