Strona 12 z 12

: czw maja 01, 2008 19:04
autor: beluosus
Qspy pisze:Wduszam literke k podczas walki oraz poza walka i niechce leczyc/uzywac tej umiejetnosci. Moze cos zle robie ale niemam pomyslu.
To jest umiejętność, której nie używa się podczas walki tylko jako 'czaruj leczenie srednich ran' (o ile dobrze pamiętam).
Qspy pisze:2. Prompt, gdy chcemy go ladnie pokolorowwac/ustawic duzo statystyk w nim to brakuje miejsca (limit znakow do wprowadzania w jednej linii) i jest to niemozliwe.
To jest niestety ograniczenie pascalowego stringa, 256 znaków. Trzeba wyrobić lapidarność prompta. Wątpię żeby zostało to zmienione. Chociaż można by użyć tutaj dwóch stringów. :)

PS. Przepraszam za tak późną odpowiedź, nie chciało mi się, to grzech. ;>

: pt maja 02, 2008 23:02
autor: Grotmaszt
z tym leczeniem to wg mnie tego sie nie da w walce uzyc...niby jest "przyporzadkuj", ale ja tego moglem uzywac tylko poza walka

Re: Bledy

: ndz gru 28, 2008 16:48
autor: Eru
ja wiem że 1,2 już nie jest wspierane, ale co to jest

"umierasz ze starości"?

czemu to miało służyć? o.O

Re: Bledy

: pn gru 29, 2008 23:58
autor: Weq
Wspierana, wspierana :P
Umieranie ze starosci to po porstu umieranie ze starosci :P Tylko ze nie powinno nastepowac tak szybko - to byl akurat bug w jednej z wersji 1.2
A mialo sluzyc klimatowi.
Weq

Re: Bledy

: wt gru 30, 2008 12:56
autor: Eru
xD

faktycznie, niezły bug, nie ma to jak elf umierający ze starości w wieku 48 lat :D

zresztą, sam fakt umarcia ze starości jest dziwny - odrodzenie się w tym samym miejscu, ba, kontynuowanie tych samych czynności (np. walki) co przed śmiercią... :D

Re: Bledy

: wt gru 30, 2008 17:57
autor: Weq
Akurat smierc ze starosci jest juz terminalna. Czytaj: nie zdazyles uratowac swiata przez tyle lat to ciapa jestes :D

Weq

Re: Bledy

: pn mar 19, 2012 21:16
autor: johnnyknoxville
Kilka błędów wynalezionych w wersji 1.2k
Wydaje mi się, że nikt wcześniej o nich nie wspominał, a jeśli się mylę, to proszę o wybaczenie.

1)
W pomieszczeniu Kuchnia (321,287,13) przebywa Gospodyni. Po jej zabiciu gra się zapętla wyrzucając błąd:
OTCHLAN.EXE pisze:Wyciągasz ze zwłok fartuch.
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Wyciągasz ze zwłok fartuch.
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
...
i tak w kółko (aż do zresetowania gry).

2)
W lokacji "Chodnik" (434,322,10) jest błąd w opisie wyjść:
jest: east, south
winno być: west, south

3)
W lokacji "Korytarz" (393,326,10) po próbie skierowania się na zachód (w) dostaję informację, że otwieram przejście, choć skarbiec pozostaje zamknięty (chyba, że tak ma być, a ja mam zbyt mały rozumek, żeby coś z tym zamkiem wykombinować). Powinien być chyba komunikat "Nie możesz tego otworzyć bez klucza".

4)
Była już mowa o niepożądanym zdejmowaniu uzbrojenia przy zakładaniu innych przedmiotów. Dotyczyło to naszyjników, o ile mnie pamięć nie myli. Ja też coś takiego zaobserwowałem, ale w takim konkretnym przypadku:
Mam na sobie uzbrojenie: na głowie - rogaty hełm, na czole - diadem ochrony. Zakładam na głowę diadem (nie mylić z diademem ochrony) zamiast rogatego hełmu, a diadem ochrony zostaje na swoim miejscu (czyli prawidłowe zachowanie). Ale kiedy z powrotem zakładam na głowę rogaty hełm, to mój bohater zdejmuje zarówno diadem z głowy jak i diadem ochrony z czoła (czyli nieprawidłowe zachowanie).

EDIT
5)
Dodam jeszcze o niedziałającym czarze 'magiczne otwarcie'. Pisałem już w innym miejscu o problemie z tym czarem, ale zaczynam nabierać przekonania, że to jednak błąd gry.

Re: Bledy

: sob kwie 07, 2012 19:51
autor: Weq
W 1.3:
1) nie potwierdzone (ale keidyś kojarzę ten błąd)
2) poprawione (na east west south)
3) nie potwierdzone
4) do poprawy tylko jeszcze muszę przemyśleć jak - tak na zdrowy rozsądek właściwie nie da się jednocześnie nosić hełmu i diademu, nie?
5) poprawione

Każdy błąd dokładnie przejrzałem, także dzięki :)
Weq

Re: Bledy

: ndz kwie 08, 2012 16:42
autor: dEmoraliZator
Weq pisze:tak na zdrowy rozsądek właściwie nie da się jednocześnie nosić hełmu i diademu, nie?
Raczej nie bardzo, chociaż w ramach ciekawostki, np. w starożytnym Rzymie wytwarzano diademy zintegrowane z hełmami. Z takim czymś na głowie teoretycznie można uznać, że nosi się jednocześnie jedno i drugie. ;)

Re: Bledy

: pt maja 25, 2012 18:32
autor: johnnyknoxville
Mała paczka zaobserwowanych przeze mnie nieprawidłowości (mam nadzieję, że nie powielam problemów zgłoszonych wcześniej, a jeśli tak, to przepraszam):

1. Zabite moby zostawiają ekwipunek, którego normalnie nie posiadają.
Sytuacja ma miejsce, kiedy podczas walki z uzbrojonym mobem nadchodzi kolejny nieuzbrojony mob i mnie atakuje. Po pokonaniu każdy z nich zostawia ten sam przedmiot. Na przykład:
W piekle walczę ze szkieletorem posiadającym zakrzywiony miecz. W trakcie walki dodatkowo nadchodzą i atakują mnie trzy pomniejsze demony (normalnie nieuzbrojone). Po zabiciu szkieletor zostawia miecz a ja walczę dalej z demonami. Po śmierci kolejnych demonów każdy z nich zostawia zakrzywiony miecz i po skończonej walce mam w ekwipunku cztery takie miecze.

2. Błędny opis w lokacji (144,320,13)
Oprócz opisu stodoły zostaje dodatkowo wyświetlony opis sąsiedniej lokacji - pastwiska.

3. W opisie lokacji (292,215,13) występuje NAPIS, którego nie można przeczytać (komendą 'spójrz').

4. Przy zagadaniu zielarza w Skulldust (271,191,13) wyświetla się nieprawidłowa kolejność wyboru zdań: jest 1,3,2 zamiast 1,2,3.

5. Wędrując po lesie na północ od Mantaru w lokacjach sąsiadujących z chatkoszałasem (270,315,13) są opcje ruchu w kierunkach N,E,S,W bez uwzględnienia "ścian" chatkoszałasu, do którego wejście jest tylko od strony południowej (chyba, że jest to celowy zabieg, mający utrudnić zagubionemu poszukiwaczowi przygód orientację w lesie).

Pozdrawiam
Johnny Knoxville

Re: Bledy

: ndz maja 27, 2012 15:05
autor: Weq
1) [nowy - poprawione]
2) [stary - poprawione, do weryfikacji w 1.3]
3) [stary - napis usunięty]
4) [stary - poprawione w 1.3]
5) specjalnie.

Dzięki :)
Weq

Re: Bledy

: wt lis 11, 2014 18:57
autor: szaman_wrs
Nie wiem czy to błąd czy tak miało być ale jak umarłem to straciłem nie tylko złoto ale także broń i ciuchy. Da się je jakoś odzyskać czy trzeba wszystko zakupić od nowa?

Re: Bledy

: czw lis 13, 2014 23:40
autor: Weq
Broń i uzbrojenie leży w miejscu śmierci. Zaś złoto - to przy sobie - przepadło...