Bledy

Błędy znalezione w wersjach 1.2

Moderator: dEmoraliZator

User avatar
beluosus
Posts: 451
Joined: Wed Jun 23, 2004 15:39
Location: Acheront
Contact:

Post by beluosus »

Qspy wrote:Wduszam literke k podczas walki oraz poza walka i niechce leczyc/uzywac tej umiejetnosci. Moze cos zle robie ale niemam pomyslu.
To jest umiejętność, której nie używa się podczas walki tylko jako 'czaruj leczenie srednich ran' (o ile dobrze pamiętam).
Qspy wrote:2. Prompt, gdy chcemy go ladnie pokolorowwac/ustawic duzo statystyk w nim to brakuje miejsca (limit znakow do wprowadzania w jednej linii) i jest to niemozliwe.
To jest niestety ograniczenie pascalowego stringa, 256 znaków. Trzeba wyrobić lapidarność prompta. Wątpię żeby zostało to zmienione. Chociaż można by użyć tutaj dwóch stringów. :)

PS. Przepraszam za tak późną odpowiedź, nie chciało mi się, to grzech. ;>
Na każdą świętość jest bluźnierca
Na każdą Otchłań - spojrzenie wzwyż
Na każdą boskość - Krzyż
User avatar
Grotmaszt
Posts: 145
Joined: Sat Jul 23, 2005 20:04
Location: Grudziądz

Post by Grotmaszt »

z tym leczeniem to wg mnie tego sie nie da w walce uzyc...niby jest "przyporzadkuj", ale ja tego moglem uzywac tylko poza walka
Image
Eru
Posts: 176
Joined: Mon Jan 03, 2005 17:58
Location: MUC
Contact:

Re: Bledy

Post by Eru »

ja wiem że 1,2 już nie jest wspierane, ale co to jest

"umierasz ze starości"?

czemu to miało służyć? o.O
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post by Weq »

Wspierana, wspierana :P
Umieranie ze starosci to po porstu umieranie ze starosci :P Tylko ze nie powinno nastepowac tak szybko - to byl akurat bug w jednej z wersji 1.2
A mialo sluzyc klimatowi.
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
Eru
Posts: 176
Joined: Mon Jan 03, 2005 17:58
Location: MUC
Contact:

Re: Bledy

Post by Eru »

xD

faktycznie, niezły bug, nie ma to jak elf umierający ze starości w wieku 48 lat :D

zresztą, sam fakt umarcia ze starości jest dziwny - odrodzenie się w tym samym miejscu, ba, kontynuowanie tych samych czynności (np. walki) co przed śmiercią... :D
Niech dźwięczy, męczy, aż do zadyszki, śmiechu mi trzeba przede wszystkim
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post by Weq »

Akurat smierc ze starosci jest juz terminalna. Czytaj: nie zdazyles uratowac swiata przez tyle lat to ciapa jestes :D

Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
johnnyknoxville
Posts: 199
Joined: Thu Mar 01, 2012 22:08

Re: Bledy

Post by johnnyknoxville »

Kilka błędów wynalezionych w wersji 1.2k
Wydaje mi się, że nikt wcześniej o nich nie wspominał, a jeśli się mylę, to proszę o wybaczenie.

1)
W pomieszczeniu Kuchnia (321,287,13) przebywa Gospodyni. Po jej zabiciu gra się zapętla wyrzucając błąd:
OTCHLAN.EXE wrote:Wyciągasz ze zwłok fartuch.
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Wyciągasz ze zwłok fartuch.
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
Blad - zadanie nieistniejacego przedmiotu: 0
...
i tak w kółko (aż do zresetowania gry).

2)
W lokacji "Chodnik" (434,322,10) jest błąd w opisie wyjść:
jest: east, south
winno być: west, south

3)
W lokacji "Korytarz" (393,326,10) po próbie skierowania się na zachód (w) dostaję informację, że otwieram przejście, choć skarbiec pozostaje zamknięty (chyba, że tak ma być, a ja mam zbyt mały rozumek, żeby coś z tym zamkiem wykombinować). Powinien być chyba komunikat "Nie możesz tego otworzyć bez klucza".

4)
Była już mowa o niepożądanym zdejmowaniu uzbrojenia przy zakładaniu innych przedmiotów. Dotyczyło to naszyjników, o ile mnie pamięć nie myli. Ja też coś takiego zaobserwowałem, ale w takim konkretnym przypadku:
Mam na sobie uzbrojenie: na głowie - rogaty hełm, na czole - diadem ochrony. Zakładam na głowę diadem (nie mylić z diademem ochrony) zamiast rogatego hełmu, a diadem ochrony zostaje na swoim miejscu (czyli prawidłowe zachowanie). Ale kiedy z powrotem zakładam na głowę rogaty hełm, to mój bohater zdejmuje zarówno diadem z głowy jak i diadem ochrony z czoła (czyli nieprawidłowe zachowanie).

EDIT
5)
Dodam jeszcze o niedziałającym czarze 'magiczne otwarcie'. Pisałem już w innym miejscu o problemie z tym czarem, ale zaczynam nabierać przekonania, że to jednak błąd gry.
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post by Weq »

W 1.3:
1) nie potwierdzone (ale keidyś kojarzę ten błąd)
2) poprawione (na east west south)
3) nie potwierdzone
4) do poprawy tylko jeszcze muszę przemyśleć jak - tak na zdrowy rozsądek właściwie nie da się jednocześnie nosić hełmu i diademu, nie?
5) poprawione

Każdy błąd dokładnie przejrzałem, także dzięki :)
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
User avatar
dEmoraliZator
Posts: 200
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:54
Location: Wrocław
Contact:

Re: Bledy

Post by dEmoraliZator »

Weq wrote:tak na zdrowy rozsądek właściwie nie da się jednocześnie nosić hełmu i diademu, nie?
Raczej nie bardzo, chociaż w ramach ciekawostki, np. w starożytnym Rzymie wytwarzano diademy zintegrowane z hełmami. Z takim czymś na głowie teoretycznie można uznać, że nosi się jednocześnie jedno i drugie. ;)
The oldest and strongest emotion of mankind is fear, and the oldest and strongest kind of fear is fear of the unknown.

H.P. Lovecraft
"Supernatural Horror in Literature"
johnnyknoxville
Posts: 199
Joined: Thu Mar 01, 2012 22:08

Re: Bledy

Post by johnnyknoxville »

Mała paczka zaobserwowanych przeze mnie nieprawidłowości (mam nadzieję, że nie powielam problemów zgłoszonych wcześniej, a jeśli tak, to przepraszam):

1. Zabite moby zostawiają ekwipunek, którego normalnie nie posiadają.
Sytuacja ma miejsce, kiedy podczas walki z uzbrojonym mobem nadchodzi kolejny nieuzbrojony mob i mnie atakuje. Po pokonaniu każdy z nich zostawia ten sam przedmiot. Na przykład:
W piekle walczę ze szkieletorem posiadającym zakrzywiony miecz. W trakcie walki dodatkowo nadchodzą i atakują mnie trzy pomniejsze demony (normalnie nieuzbrojone). Po zabiciu szkieletor zostawia miecz a ja walczę dalej z demonami. Po śmierci kolejnych demonów każdy z nich zostawia zakrzywiony miecz i po skończonej walce mam w ekwipunku cztery takie miecze.

2. Błędny opis w lokacji (144,320,13)
Oprócz opisu stodoły zostaje dodatkowo wyświetlony opis sąsiedniej lokacji - pastwiska.

3. W opisie lokacji (292,215,13) występuje NAPIS, którego nie można przeczytać (komendą 'spójrz').

4. Przy zagadaniu zielarza w Skulldust (271,191,13) wyświetla się nieprawidłowa kolejność wyboru zdań: jest 1,3,2 zamiast 1,2,3.

5. Wędrując po lesie na północ od Mantaru w lokacjach sąsiadujących z chatkoszałasem (270,315,13) są opcje ruchu w kierunkach N,E,S,W bez uwzględnienia "ścian" chatkoszałasu, do którego wejście jest tylko od strony południowej (chyba, że jest to celowy zabieg, mający utrudnić zagubionemu poszukiwaczowi przygód orientację w lesie).

Pozdrawiam
Johnny Knoxville
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post by Weq »

1) [nowy - poprawione]
2) [stary - poprawione, do weryfikacji w 1.3]
3) [stary - napis usunięty]
4) [stary - poprawione w 1.3]
5) specjalnie.

Dzięki :)
Weq
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
szaman_wrs
Posts: 1
Joined: Tue Nov 11, 2014 18:48

Re: Bledy

Post by szaman_wrs »

Nie wiem czy to błąd czy tak miało być ale jak umarłem to straciłem nie tylko złoto ale także broń i ciuchy. Da się je jakoś odzyskać czy trzeba wszystko zakupić od nowa?
User avatar
Weq
Posts: 1497
Joined: Sun Jan 09, 2005 18:54

Re: Bledy

Post by Weq »

Broń i uzbrojenie leży w miejscu śmierci. Zaś złoto - to przy sobie - przepadło...
http://www.otchlan.pl - zapraszam do Otchłani.
Post Reply